Úvod:

অটল GIRARD-Perregaux vždy patřila a patří na špičku, co se týče inovací ve výrobě extrémně komplikovaných hodinek. Nejznámější je asi tourbillon se třemi zlatými můstky, ale ten si necháme až do jiného článku. Tento článek se bude věnovat hodinkám Girard-Perregaux Opera Three, které patří mezi nejzajímavější hodinky, které jsem kdy držel v ruce. Dost možná se jedná o jedny z nejzajímavějších hodinek současnosti.

বিশেষ:

Kulaté pouzdro hodinek o průměru 43mm je vyrobeno z bílého zlata. Jeho výška činí úctyhodných 14.05 মিমি, což je dáno velikostí strojku, který musí hodinky pojmout. Povrchová úprava je pro zlato poněkud neobvyklé broušení a to jak na bocích pouzdra, tak na lunetě, horná strana nožiček pro uchycení řemínku je však leštěná, stejně tak jako tenký proužek na okraji lunety.

Decentně zdobený bílý číselník kryje lehce vypouklé safírové sklo. Safírové sklo nalezneme i na dýnku hodinek, které je jištěno sedmi šroubky, kde tvoří průhled na jejich nejzajímavější část – strojek.

Jedinečný kus manufakturní výroby z dílen Girard-Perregaux nese označení GP00950 a je použit jen a pouze v těchto hodinkách! Jedná se o strojek s manuálním nátahem, কম্পাঙ্ক 28.800 kmitů / ঘঃ (4Hz), rezervou nátahu minimálně 50 hodin a pětačtyřiceti ložiskovými kameny. Strojek je vybaven klasickou mikroregulací ve tvaru „labutího krku“ a je seřízen v pěti polohách, to zajišťuje jeho bezvadnou přesnost.

Kromě klasického zobrazení času pomocí hodinové, মিনিট এবং ছোট হাতের দ্বিতীয় স্থান 6 má strojek další zajímavou komplikaci (funkci, chcete-li), tou je „hrací skříňka“. Skutečně si nedělám legraci. Firmě Girard-Perregaux se podařilo, do tak malého prostoru jako jsou náramkové hodinky, vměstnat velmi složitý mechanismus, který se skládá z válečku, na kterém je 150 ručně připevněných kolíčků, které „brnkají“ o hřebínek s 20 zuby – hodinky tak hrají. Nehrají jen jednu, ale rovnou dvě melodie! Pomocí šoupátka na pozici 8 si vybíráte mezi Mozartovou „Malou noční hudbou“ a skladbou „No Great Love“ od Čajkovského. Šoupátkem na pozici 10 si vybíráte, zda mají hodinky hrát automaticky každou celou hodinu, případně mohou být zcela potichu anebo mohou skladbu přehrát na požádání. Hrací skříňka má vlastní pérovník a natahuje se klasicky pomocí korunky. Na číselníku je pak na pozici 11 ručka indikující zvolenou skladbu a na pozici 1 rezerva chodu hracího mechanismu.

zvuky zvonkohry

Komplikovanost celého strojku a jeho zpracování doslova bere dech.

ঘড়ি আমার ইমপ্রেশন:

Hodinky upoutají hned na první pohled. V první řadě to jsou rozměry pouzdra a precize, s jakou je vyrobeno z drahého kovu. Obvyklá nejsou rozhodně ani dvě šoupátka umístěná na levé straně hodinek, kterými se ovládá mechanismus hrací skříňky. Velká korunka, klasicky na pozici 3, usnadňuje natahování hodinek a nastavování ruček. Pouzdru rozhodně není co vytknout, ani jeho velikost, když vezmu v potaz, jaký skvost se skrývá uvnitř. Povrchová úprava broušením dává bílému zlatu krásnou texturu.

Číselník hodinek je střižen v elegantním a střízlivém stylu. Střední osa ruček je posunuta poněkud dolů, takže nejsou umístěny přesně ve středu číselníku. Je tak ponechán prostor pro ukazatel zvolené melodie, rezervu chodu hudebního mechanismu a malý průhled, který umožňuje spatřit jeho část. Pro odečtení času slouží tedy jen cca 2/3 z celkové plochy číselníku. Plastické indexy 3, 9 একটি 12 jsou vyrobeny z leštěného kovu, stejně jako profilované ručky jednoduchého zahroceného tvaru. অবস্থান 6 se nachází lehce zapuštěná malá sekundová ručka, která je modřená (stejně jako ručky ukazatelů hudební komplikace). Odečítání času mi tedy nečinilo sebemenší problémy, ty by mohly nastat leda po tmě – číselník ani ručky nejsou vybaveny žádným luminiscenčním nátěrem. V noci vám tedy plynutí času může prozradit pouze to, že každou celou hodinu hodinky zahrají krásnou melodii.

A právě hudební mechanismus a vlastně celý strojek jako takový je to, co ve mně zanechalo nejsilnější dojem z celých hodinek. Značka Girard-Perregaux opět posunula hranice vysoké hodinařiny. Umístit do hodinek ne jednu, ale hned dvě melodie klasické hudby, to je něco, nad čím zůstává rozum stát. Přičemž ovládání celého mechanismu je velmi jednoduché a jeho funkce je naprosto bezchybná. Na trhu jsou i jiné hodinky, které umí přehrát jednoduchou melodii, ale jen u Girard-Perregaux Opera Three si můžete vybrat ze dvou klasických skladeb.

শুধু দু: খের বিষয়, že se hodinky nedají nosit obráceně, aby se jejich majitel mohl těšit pohledem na úžasně propracovaný strojek.

একটি উপসংহার মধ্যে কয়েকটি শব্দ:

Tradice a zároveň inovace. To jsou dvě klíčová slova, která mi přijdou na mysl, ve spojení s mistrovským dílem, kterým hodinky Girard-Perregaux Opera Three bezesporu jsou. Tato dvě slova jsou ale příznačná pro celou moderní historii značky Girard-Perregaux, jejíž kořeny sahají až do roku 1791. Neustálé hledání nových konstrukčních řešení, které by uspokojily i ty nejdivočejší fantazie milovníků vysoké hodinařiny po celém světě. Modelem Opera Three nasadila manufaktura Girard-Perregaux laťku skutečně vysoko, jestli jí někdo překoná, to ukáže jedině čas.

Za možnost fotografování děkujeme Ing. Kláře Votrubové a pražskému butiku GIRARD-Perregaux!

লেখক textu: Thaddeus বাচ্চা লাজুক

লেখক ফটোগ্র্যাফ: 🙂 kibi